Dzisiaj na rynku prawie we wszystkich dziedzinach panuje ogromna konkurencja. Potencjalny klient zazwyczaj ma do wyboru klika produktów lub ofert tej samej usługi. Co zrobić więc, aby kupił on właśnie nasz wyrób? Z pomocą w tym przypadku przychodzi reklama. Dzisiaj form reklamowych jest bardzo dużo – jest z czego wybierać. Jaka jednak jest najskuteczniejsza?
Sposoby na reklamę
Jednym z najprostszych sposobów reklamowania swojego wyrobu są gadżety reklamowe . Przykładem dobrym mogą być długopisy. Jeżeli będziemy je rozdawać swoim klientom, to zapewne taka rzecz rozpowszechni się wkrótce wśród wielu osób. Długopis bowiem jest często używanym przedmiotem przez każdego. Często komuś nawet go pożyczamy albo po prostu gdzieś zostawiamy. Taka reklama więc będzie miała na pewno bardzo duży zasięg, małym kosztem. Innym sposobem ale znacznie droższym są krótkie filmy reklamowe puszczane w telewizji czyli popularne reklamy. Możemy wykupić czas antenowy, a jego koszt zależy od stacji, godziny nadawania albo filmu lub programu, który przerywa. Koszt takiej reklamy jest znaczny tak więc bardzo ważne jest aby zaplanować w jakiej stacji i kiedy ją puścić, aby jak najwięcej potencjalnych klientów ją obejrzało. Bez sensu będzie na przykład reklamować zabawki dla dzieci w przerwie filmu sensacyjnego późnym wieczorem. Znacznie korzystniej będzie umieścić reklamę w tej samej stacji przed lub po wieczorynce, aby dziecko mogło ją obejrzeć i namówić rodzica na zakup. Kolejnym sposobem na reklamy są różnego rodzaju ulotki. Forma rozpowszechniania ich jest różnorodna. Bardzo często oferty reklamowe na skrawku papieru możemy znaleźć w skrzynce pocztowej. Jest to dość popularny i skuteczny sposób ponieważ każdy z nasz niemal na co dzień przegląda pocztę i znajdzie chwilę czasu aby zerknąć na ulotkę. Innym bardzo popularnym sposobem jest rozdawanie ulotek na ulicy przechodniom. W tym przypadku skuteczność niestety nie jest tak wysoko, większość ludzi nie przyjmuje ulotki, a ci co ją wezmą najczęściej wyrzucają ją do kosza bez przeczytania zawartości. Bardzo ciekawym sposobem na reklamę jest dodawanie małej próbki swojego produktu do innego, który docelowo kupuje konsument. Przykładem może być alkohol do którego dołączamy próbkę naszego napoju o małej pojemności. Alkohol zazwyczaj popija się jakimś napojem, najlepiej gazowanym i kolorowym. Klient, który zakupi więc trunek na pewno skorzysta z naszego prezentu i napiję się naszego produktu. To spowoduje, że jest duża szansa w przypadku pozytywnej reakcji klienta na zakup naszego produktu.