Na jakich forach prowadzić kampanię marketingu szeptanego?

Grupy dyskusyjne umożliwiły prowadzenie marketingu szeptanego w sieci. Pomimo tego, że bardzo często mówi się o braku etyki w tego typu przypadkach, to ten rodzaj kampanii reklamowej cieszy się coraz większą popularnością wpływając na zyski.

Fora internetowe

W związku z rozwojem internetu przenieśliśmy swoje dyskusje do sieci, dzięki czemu mamy możliwość nawiązania kontaktu z szerokim gronem osób. Dało to okazję do wymieniania się swoimi spostrzeżeniami odnośnie poszczególnych produktów i usług – zarówno na rynku globalnym, jak i lokalnym. Kupując poszczególne przedmioty prawie 50% użytkowników kieruje się opiniami znalezionymi w sieci. Warto więc umieszczać pozytywne opinie odnośnie marki na forach..

Na co zwracać uwagę?

Na jakich forach najlepiej prowadzić buzz marketing? Nie można tego szczegółowo zdefiniować, ponieważ jest tych miejsc w sieci bardzo dużo. Warto w pierwszej kolejności zdecydować, czy mamy zamiar działać jawnie na tych forach, czy też nie. Jeżeli jesteśmy na “nie” to znajdźmy ambasadorów swojej marki w postaci zadowolonych konsumentów. W innych przypadkach działajmy jawnie. Pomoże nam to zbudować pozytywny wizerunek firmy.

 

Rodzaje forów. Fora lokalne lub globalne? Jeżeli zasięg naszej firmy jest mały wybierajmy te fora, które odnoszą się do naszego miasta lub też danej dzielnicy. Uderzajmy ze swoim neutralnym przekazem do ludzi do których nam bliżej, do osób, które będą faktycznie zainteresowane współpracą. Po co nam mieszkańcy Włoch, skoro działamy tylko w polskim Krakowie?

 

Tematyka forów – zawsze udzielajmy się w dyskusji odnoszącej się do naszej branży. Jeżeli sprzedajemy wycieczki za granicę nie wchodźmy na fora, które odnoszą się do prac w ogrodzie. Mieszanie tematyka na pewno nie wyjdzie nam korzystnie i może doprowadzić do zniszczenia wizerunku firmy. Przy czym nie zapominajmy o poszczególnych działach. Nawet, jeżeli z tematyką forum jesteśmy związani (np. podróże), to może on mieć poszczególne działy, jak np. wakacje w Polsce, wakacje w Ameryce, itp. Reklamując wyjazd do Tajlandii nie wpływajmy na nerwy osobom, które stać tylko na podróż po Polsce.

 

Aktywność na forum. Warto sprawdzić, czy forum jest przez kogo kogokolwiek odwiedzane. Jest wiele takich witryn, które już od dawna są zapomniane. Dobre forum do przeprowadzenia marketingu szeptanego to takie, gdzie dużo i często się dzieje. Wystarczy to w łatwy sposób sprawdzić poprzez daty, jakie pojawiają się przy ostatnich wpisach. Jeżeli jest ich dużo i widać, że często się zmieniają – możemy tam działać.

 

Ilość uczestników. Forum z dużą liczbą aktywnych uczestników dyskusji sprawi, że nasze posty trafią do większego grona osób. Przy czym wszystko zależy od naszej specjalizacji. Duże grono uczestników to szeroka oferta usług. Wąska specjalizacja może w takim miejscu nie mieć miejsca bytu. Przykładem są fora prywatne, gdzie jest mała liczba uczestników a posty nigdy nie trafiają do osób postronnych. Jeżeli nasze produkty nie są związane z tematyką danego forum, to nie mamy tam czego szukać. Spamowanie osób kompletnie nie zainteresowanych naszymi usługami nic nam nie da. Wyjątkiem są takie sytuacje, jak np. sprzedaż sprzętu do wykonywania zabiegów medycyny estetycznej i forum gdzie zalogowani są specjaliści od wykonywania takich usług. Czasem mniejsza ilość uczestników forum, to większa pewność na sprzedaż swoich produktów.

 

Linkowanie – dobre forum powinno dawać swoim użytkownikom możliwość swobodnego linkowania bez narzucania na nich blokady. Zanim zaczniemy wklejać takie linki sprawdźmy to. Jeżeli nie będzie takiej możliwości, to można pomyśleć o innym miejscu do stosowania buzz marketingu.