Content marketing – czym jest i czy warto go stosować?

Obecnie nie wystarczy już tylko i wyłącznie posiadanie doskonalej usługi czy też stojącego na wysokim poziomie produktu. Chcąc wygenerować pożądane zyski, należy bowiem się jeszcze w jakiś sposób wyróżnić. Stąd też niezbędna jest właśnie reklama w najróżniejszej postaci, gdyż to za jej sprawą możemy osiągnąć zamierzony cel. Od pewnego czasu szczególnie intensywne działania o charakterze marketingowym toczą się w internecie. Dlatego też warto się tym działaniom nieco uważniej przyjrzeć.

Content marketing – definicja i charakterystyka

Do tego, aby przebić się do świadomości konsumenta, stosujemy szereg różnych rozwiązań, a jednym z nich jest marketing treści. Ma on na celu wykreowanie wartościowych treści, które mają za zadanie przekonać klientów do naszej propozycji. Jednak ten rodzaj promowania nie polega tylko na tworzeniu tekstów, a skupia się na informowaniu. Stąd też treść jest tu tylko narzędziem do celu.

Co więc można osiągnąć przy pomocy content marketingu ?

W ten sposób zyskujemy:
– wzrost zasięgów,
– poszerzamy bazę klientów,
– jesteśmy bardziej widoczni w wyszukiwarkach internetowych,
– nasza marka jest bardziej rozpoznawalna,
– umocnienie się relacji pomiędzy marką a klientami.

To wszystko z kolei przekłada się na:

– nasz wizerunek eksperta w branży,
– rozpoznawalność marki,
– jakość i wartość merytoryczną dostarczanych informacji np. na blogu,
– wzrost zaangażowanej grupy potencjalnych nabywców,

Wszelkie działania związane z content marketingiem w głównej mierze opierają się o praktyki wizerunkowe. Tym samym są jasne dowody nie tylko, że jest dana firma na rynku, ale też ma w swoich szeregach ekspertów. Content marketing to dziedzina, która może być też z powodzeniem stosowana przy najróżniejszych akcjach o charakterze promocyjnym, gdzie celem jest sprzedaż. Warto w tym przypadku mieć na uwadze fakt, że dostarczane treści nie powinny być bezpośrednią reklamą danej usługi czy produktu. W tym przypadku dostarczane treści mają na celu sprostać potrzebom i oczekiwaniom odbiorców. Chodzi nie tylko o określone rozwiązania, ale też taka promocja ma skłaniać do inicjowania określonych poczynań. Treści tego rodzaju możemy publikować na własnych serwisach, ale też warto korzystać ze źródeł zewnętrznych. Naszych serwisach trzeba skupić się przede wszystkim na jakości treści, a w przypadku zewnętrznych informacji kluczową rolę odgrywa link umieszczony przy publikacji.

Pamiętajmy, że reklama w postaci content marketingu nie powinna mieć jednorazowego charakteru. Wynika to z tego, że tak naprawdę największe rezultaty uzyskuje się po pewnym czasie. Szacuje się, że przeciętnie trzeba na pozytywne efekty poczekać około sześciu miesięcy. Jednak jest to na tyle trwałe, że efekty są długofalowe. Oczywiście pomijamy przypadki, kiedy to dane treści znikają z racji, chociażby wykasowana przez administratora danego serwisu. Zazwyczaj treści są stale dostępne w internecie i dzięki wyszukiwarce Google mogą na nie z łatwością trafić potencjalni odbiorcy. Zawsze warto dążyć, aby treść ta była w możliwie największym stopniu dopasowana do potrzeb odbiorców, gdyż to przełoży się na wzrost naszej popularności w sieci.