Właściciele sklepów internetowych, chcąc promować swoje produkty, często stają przed popularnym dylematem, co wybrać – sem czy seo? Jak się okazuje, wybór pomiędzy jedną a drugą strategią reklamową wcale nie jest łatwy. Oprócz wyboru pomiędzy dwiema metodami promocji w wyszukiwarce Google mamy do czynienia jeszcze z innymi możliwościami, takimi jak rozbudowa profili w mediach społecznościowych oraz reklama w systemach Facebooka czy Instagrama. Niektórzy sięgają także po reklamy na platformie YouTube oraz tworzą w niej film iki. Co będzie najlepsze dla sklepu internetowego? Co wybrać? Co szybko przyniesie pożądane efekty i nie będzie bardzo drogie? Kluczem jest zrozumienie grupy docelowej, do której kierujesz swoje komunikaty. Jeśli dobrze rozumiesz swoich klientów i ich potrzeby, wówczas będziesz w stanie dobrać odpowiednie kanały promocyjne.
Reklama w wyszukiwarce Google
Jeśli pytanie sem czy seo przyprawia Ci trudności, wówczas najlepiej będzie, jeśli skorzystasz z obu technik jednocześnie. Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, wówczas porozmawiaj z doświadczonym marketingowcem, jakim może być freelancer lub pracownik agencji reklamowej. Natomiast dobrą techniką jest rozpoczęcie promocji od działań SEM. Wówczas będziesz mógł przetestować, jak działają danej słowa kluczowe i czy użytkownicy zachowują się na stronie tak, jak byś tego oczekiwał. Jeśli okaże się, że Twoja strona docelowa ostatecznie nie przynosi konwersji, wówczas będziesz mógł ją zoptymalizować, nim zaczniesz inwestować w droższe działania SEO.
Techniki SEO są droższe od reklamy typu SEM, a na ich efekty trzeba dłużej czekać. Reklama Google Ads zaczyna działać w zasadzie z dnia na dzień. Efekty pozycjonowania natomiast pojawiają się dopiero po około trzech miesiącach od implementacji pierwszych zaleceń pozycjonera. Dlatego wiele sklepów internetowych zaczyna swoją promocje właśnie od platformy Google Ads, a dopiero później podejmuje się działań typu SEO.
Platformy reklamowe w social media
Jeśli natomiast ludzie nie wyszukują w Google Twojego produktu i musza go najpierw zobaczyć, wówczas lepszym rozwiązaniem może się okazać promocja w mediach społecznościowych. Zwykle reklamy na Facebooku czy Instagramie są tańsze, niż te jakie możemy zakupić w popularnym Google Ads. Pamiętaj jednak, że reklamy w mediach społecznościowych są wizualne, zatem przed uruchomieniem kampanii powinieneś wyposażyć się w banery reklamowe i hasła, dzięki którym potencjalni klienci będą mogli dowiedzieć się o Twojej ofercie.