Czy warto pracować w usługach ślubnych?

Pomysłów na spełnienie się w biznesie jest bez liku. W niniejszym tekście pochylimy się nad propozycją głównie dla pań, które chcą zarobić na swoim talencie i pasji. Jako przykład posłuży nam działalność w branży ślubnej.

Dynamiczny rozwój rynku usług ślubnych

Czasy się zmieniają i dziś niewiele par już na własną rękę dekoruje sale czy zajmuje się gotowaniem potraw na wesele. Warto bowiem zwrócić uwagę, że dzisiejsze wesela należy traktować raczej jako starannie zaplanowane uroczystości, gdzie w zasadzie wszystko jest zaplanowane w najdrobniejszych szczegółach. Z kolei nad całością pieczę ma sztab profesjonalistów z kilku branż. Mając ten fakt na uwadze trudno się dziwić, że zapotrzebowanie na specjalistów rośnie. Jest więc szansa na to, aby również dołączyć do tego grona. Warte podkreślenia jest to, że wchodząc w biznes ślubny, możemy wywodzić się z jednej z wielu specjalizacji.

Wynika to z naprawdę dużego zapotrzebowania w wielu odnogach składających się na całe przyjęcie i uroczystości towarzyszące. Można tu więc wskazać przykładowo kucharzy, grafików, fryzjerów, makijażystki, fotografów czy też dekoratorki wnętrz. Niniejszy zbiór i tak nie jest zamknięty, ponieważ, zajęcie w tej branży mogą też znaleźć muzycy, konferansjery czy kierowcy. Do tego można też czuwać nad całością w postaci pracy w charakterze konsultanta ślubnego. Zatem możliwości jest całkiem sporo i każdy ma szanse tu zaistnieć.

Zatem od czego zacząć?

Pierwszym krokiem jest oczywiście konieczność przedstawienia pokazania się klientom. Dlatego też naturalnym posunięciem jest przygotowanie przykuwającego uwagę portfolio z dotychczasowymi realizacjami. Dotyczy to każdej branży, która współtworzy ślub. Stąd też jako muzycy możemy wrzucić nagrania do sieci, a na stronie www w formie albumu mogą reklamować się fotografowie, stylistki, fryzjerki i tym podobne. Dodatkowym rozwiązaniem jest dodanie swojej oferty do jednej z dynamicznie rozwijających się baz internetowych z ofertami profesjonalistów z sektora ślubnego. Doskonałym krokiem będzie też założenie profilu w mediach społecznościowych i firmowej strony www – w końcu reklama w sieci ma swoją moc! Część z powyższych działań będzie wymagała od nas założenia firmy, ale w niektórych sektorach możemy działać jako freelancer.

Ciemniejsza strona pracy w branży ślubnej

Wchodząc w ten rynek, musimy nastawić się na to, że największe zyski czekają na nas w okresie wiosenno-letnim. Jest więc to zajęcie bardziej sezonowe i tym samym trzeba mieć zlecenia w mniejszym stopniu nastawione na branżę weselną lub też dysponować dużą ilością zleceń, które pozwolą nam się utrzymać przez część roku, kiedy mniejszy popyt jest na tego rodzaju usługi.

Jednak pracując jako fotograf czy kucharz raczej nie powinniśmy narzekać na brak zleceń poza ślubnym sezonem. Z kolei osoby, które bardziej sztywno są związane z weselami, powinny poszukać innych zleceń w pokrewnych dziedzinach np. przy innego rodzaju imprezach okolicznościowych. Ogólnie rzecz ujmując, warto zainteresować się wejściem w tego rodzaju biznes, lecz trzeba pokazać, na co nas stać, bo konkurencja w tej branży jest naprawdę spora. Do tego musimy się jakość na tle innych wyróżnić.